måndag 11 februari 2013

Host och prust

Jag och Axel blev ju snuviga efter trippen till Åland. För mig räckte det över en vecka att bli kvitt snoren och mycket nässpray gick åt. Jag var dock bara snuvig, jag hade inga andra symtom. För Axel räckte det lite längre att bli av med snoren och då den försvann kom hostan istället. Lycke fick sin snuva för lite över en vecka sen. Hon är ännu snorig och har dessutom fått en hemsk hosta nu. I natt har jag och Lycke sovit i ett rum och pojkarna i ett annat. Annars skulle de nog bara väckt varandra med sina hostattacker. Får se när de äldre i huset drabbas av hostan. 

Axel har nu beställt Bisolvon hostmedicin. Det ska ta bort de gröna slemklimparna i lungorna. Det har han sett i en TV-reklam. Så nu bär det iväg till apoteket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar