onsdag 18 september 2013

Hänt i veckan

Hej! Det har blivit glest mellan inläggen på sistone. Men nu tänker jag inte lova att börja skriva oftare. Jag skriver då jag har tid och lust helt enkelt. 

Här följer lite av vad vi sysslat med den senaste veckan:

Vi har firat min 32:a födelsedag. Det blev en bra dag med fina presenter. 
Blommorna plockade Axel åt mig.



Jag fick bl.a. en vedklyv som fungerar perfekt. Den är väldigt försiktig och tyst så man behöver inte vara rädd att använda den.

 

Axel har blivit så duktig på att cykla och en kväll cyklade vi till momma och moffa. 


Vi har konstaterat att badsäsongen blev otroligt lång i år. Och att det nu går att finna mobbos golfbollar på sjöbottnen.


Vi har varit på auktion och fyndat en splitterny gräsklippare.


Vi har tittat på muddringsarbete hos villagrannen.


 Moffa har sågat ner några träd och Axel fick en koja att leka i. 


Lycke har njutit av hösten på skären.


Vi har pressat några liter havtornssaft.


Och så det viktigaste. Pappa har avslutat tröskningen för i år. Nu får vi ha honom hemma kvällstid igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar