fredag 19 december 2014

Mycket att se fram emot

Känner mig på otroligt gott humör just nu. Julen är min högtid! Då känns allt så enkelt och man piggas upp av alla vackra juleljus. Idag inleder jag dessutom min julsemester och får nu vara ledig till den 8. januari. Det skall vi fira genom att sticka iväg till Vasa och se pjäsen Folkets dagblad på Wasa teater tillsammans med de kära vännerna i Korsnäs. Vi skall även få gå på restaurang. Sen ser jag även mycket fram emot att få åka till Åland nästa vecka och hälsa på barnens lilla kusin!

Igår monterades och kläddes granen. Rekordtidigt eftersom vi inte behöver vara oroliga att den skall torka bort och börja barra. Känns ovant med en plastgran, men ändå helt okej. Lycke var duktig på att hjälpa till och klä den. Axel hade en kompis på besök och tog sig inte riktigt tid med pyntandet.





Och så här blev slutresultatet. Mycket finare skulle det förstås vara med ett vitt snötäcke som bakgrund. Idag får vi nöja oss med grönt gräs, men väderprognosen lovar kallare väder så vi har en chans att få en vit jul i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar