tisdag 29 januari 2013

Klagomuren

Följande händelser och upplevelser gör att onyktra personer inte står så högt i min rangordning just nu. Här kommer min topplista från helgen. 

4. På fjärde plats. Människor som inte tar ett dugg hänsyn då man kommer med ett barn i en vagn. De kan stå och titta rakt på en men inte flytta sig fast man står och väntar på att komma förbi. Mot slutet av resan tröttnade jag och röt "men ga ondan nu!" då fyllkajor stod i vägen.

3. På god tredje plats. Fyllgubben som natten till söndag försökte ta sig in i vår bil. Vi började dock tycka så synd om honom då det var så kallt att vi försökte få en taxi åt honom. Han försvann innan vi hann ringa.

2. Silvermedaljen går till fylltratten som spydde i en skräpkorg vid lekrummet på båten i söndags. Hoppas han fick en trevlig resa i fyllecellen.

1. Och på första plats. Det berusade paret som lämnade sina tre små barn vind för våg en söndags eftermiddag på båten och sedan stod och röt åt barnen då de äntligen hittade sina packade föräldrar.

Jag skulle kunna vilja uttrycka mig som Mia Skäringer på ren värmländska - fy faa´aan!


2 kommentarer:

  1. Med risk för att ha fel, man kan samtliga av dessa haft finsk nationalitet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De flesta ja. Men de värsta, de fulla oansvariga föräldrarna, var svenskar.

      Radera