måndag 4 mars 2013

Planteringsdags

Idag har över hälften av tomatplantorna planterats, i morgon blir resten. I år är jag inte så involverad i arbetet då jag har Lycke-myror-i-brallan att sköta om. Vi är ansvariga för kaffekokande, smörgåsbredning och anskaffande av dopp. Och det räcker gott och väl då man har henne med sig. För ändå hann hon falla ur kärran i växthuset i morse! Fast jag stod bredvid! Jag hann dock nappa tag i henne så hon slog sig inte. Efter lite sovande och ätande hemma for vi tillbaka med en sele i högsta hugg och kunde servera eftermiddagskaffe åt de duktiga jobbarna.

Vi hämtade en liten och ivrig jobbare på dagis innan. Han började arbetsdagen vid ett välfyllt kaffebord.



Två kort hann jag knäppa med kameran som jag för en gångs skull släpat med mig. Sen tog batteriet slut och resten blev telefonkort. 






2 kommentarer:

  1. Om man först kollar på bild 1 och ser alla smetamunkar som ligger i lådan, och sen ser på bild 2 kunde man ju tro att alla tomlådor är smetamunkar Pi pi piiii ätit upp och blivit stark :)En smetamunks låda för Pi pi piiii är som dunderhonung för Bamse!

    SvaraRadera