måndag 27 maj 2013

Ambulansfärd

Vår nyfikna och äggallergiska dotter fick idag en äggbit nerpillad åt sig från matbordet som hon åt upp. Hon verkade först inte påverkas alls och jag började pusta ut. Jag tänkte att hon kanske inte är så allergisk mot ägg i alla fall. Hon har ju aldrig ätit ägg tidigare. Men efter en halvtimme började hon hosta och en stund senare kastade hon upp. Sen började hon nysa i ett och hon var mycket slemmig i munnen. Hon var också underligt hes. Jag blev förstås livrädd att halsen skulle börja svälla igen och ringde 112. Jag kände mig så maktlös ensam hemma med två barn. Ambulansen var snabbt på plats och kunde konstatera att Lycke ändå mådde rätt bra och situationen lugnade sig snabbt. Vi fick åka med för observation och träffa en läkare på akuten och en timme senare var vi hemma igen. Det hela slutade bra, men fy vad rädd jag blev. Axel blev också skärrad och undrade flera gånger om Lycke skulle dö. Vi ringde snabbt in fammo som kom och var med Axel medan vi var på hvc. Tacksamt att ha de sina så nära då det verkligen gäller. Tack för hjälpen fammo!

Ikväll har jag mest suttit på golvet med Lycke och njutit av att titta på hennes sprallighet och funderat över hur snabbt livet kan förändras. Av en liten, liten äggbit. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar