fredag 17 maj 2013

Solskensfredag

Vilket väder alltså! Och vilken omslagning. I förrgår blåste det iskallt och var elva grader varmt (och jag hade på vantarna då jag hängde tvätt ute). I går kom värmen. Ljumma vindar och ljuvligt varmt! Jag blev så tagen på sängen att jag direkt skaffade Pelargoner till huvudtrappan. Kan väl hända att jag redan nästan vecka måste ta in dem över natten, men nu njuter vi av värmen! 



Och så några konstateranden:

1. Det går hur bra som helst att köra bil med en iPhone på taket hemifrån och till supermarketen. Helt onödigt att jaga upp sig och stressa barnen och kasta in dem tillbaka i bilen för att åka och leta efter telefonen. Den hålls tryggt på taket. (Varför lägger jag ens telefonen på taket då jag vet hur glömsk jag är?)

2. En bakonpajbit som stått en vecka i kylen smakar precis som en dagsgammal bakonpajbit. Bara att äta och njuta!

3. Visst är det väl ändå bra att bo ett stenkast från ett bostadsområde där det kryllar av lekkamrater! I går kväll underhölls båda barnen av två grannbarn i flera timmar. Den ena har redan idag varit och frågat efter Axel (som är på dagis). 

Humöret är alltså på topp, och vore det inte för mannens 15 timmars arbetsdagar skulle det vara ännu bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar