fredag 14 november 2014

Sommaren som gick

Eftersom hela bloggen torkade in i samband med semester och värmebölja tänkte jag visa några bilder från sommaren. Kan väl passa bra så här i värsta höstrusket! Vi fick ju uppleva en sommar av sällan skådad art. Om jag inte minns fel hade vi värmebölja i ca 30 dagar. Vi stack iväg för att bada så fort det bara gick och luftkonditioneringen på vinden stod aldrig stilla under dessa dagar. 

Här har jag förevigat en väderprognos. Tror ni vi någonsin kommer att få uppleva liknande temperaturer igen?



Vi besökte simstranden i Harrström en kväll. Barnen fick svalka sig och vi njöt av god grillmat.


Barnen använde just inga kläder under värmeböljan. Fina solbrända ryggar blev resultatet.


Mycket tid spenderades på skären. Här blickar Lycke ut över Töjby viken.


En del fisk fick vi.



Vi for till Särkänniemi en dag med mobbin, Lina och Elias. 



I början av augusti öppnade dagis igen och Lycke fick återvända dit själv, utan storebror. Det gick fint det också. 


I augusti gick min fina kompis och gifte sig och vi fick vara med på ett vackert bröllop i strålande solsken.


Mycket annat har vi förstås också sysslat med, men kameran verkar ha haft semester de flesta dagarna. Jag har aldrig tagit så lite kort som denna sommar. Får man skylla på värmen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar