fredag 7 september 2012

I startgroparna


Sådärja, då var det hänt. Jag har börjat blogga. En sak som varit i mina tankar länge men som inte blivit av. Jag vill blogga av flera olika orsaker. Den viktigaste är att jag har hemskt dåligt minne. Eller jag tror att jag minns bra, men när det kommer till kritan minns jag ingenting. Jag tror att jag skall minnas när mina barn började göra det ena och säga det andra, men det gör jag ju inte. Då är det bra att ha en blogg att bläddra tillbaka i. Jag minns så väl när barnens farmor sa åt mig att skriva ner sonens påhittade ord. Puh! tänkte jag, onödigt, det minns jag ju ändå. Gissa om jag blev glad då jag hittade listan härom dagen, för jag skrev ned dem i alla fall. En två sidor lång lista. 


(måste ju prova lägga in en bild också, i övningssyfte naturligtvis)


En annan orsak är att jag tycker det är väldigt avkopplande att läsa andras bloggar. Kanske jag nu i min tur kan bidra till att någon varvar ner genom att läsa mina tankar. Vidare tycker jag det är ett lysande sätt att låta släkt och vänner som man inte träffar så ofta få ta del av vad som händer hos oss. 

Så, välkomna att ta del av vår vardag. Jag hoppas ni skall trivas här!

2 kommentarer: