söndag 23 september 2012

Muminmuggar

För snart två år sedan bestämde jag mig för att köpa mig min första muminmugg. En ganska onödig sak eftersom skåpen redan svämmade över av diverse muggar. Men jag kunde inte stå emot längre, jag tyckte kaffet och teet smakade extra gott hos dem som hade muminmuggar att dricka ur. Julmuggen 2010 blev min första. Nu finns 12 muminmuggar i mitt skåp. De senaste 11 har jag fått i present vid födelsedagar, jular och morsdagar.

För en tid sedan beställde jag Stockmanns jubileumsmugg. Jag hann till all lycka få en. Många blev utan för den såldes slut nästan direkt. Jag har sett att de finns till salu på olika annonssajter redan, men för ca fem gånger högre pris av vad jag betalade. Kanske den får lämna i skåpet som livförsäkring?

Så här ser den i alla fall ut, min 13:de muminmugg.




Och nr 14 anlände på min födelsedag.




3 kommentarer:

  1. Oj vilken fin mugg! En sååån skulle jag oxå vilja ha:) Visste inte ens att nån sån kommit ut.

    Trevligt att du börjat blogga! /C

    SvaraRadera
  2. Jisses vad fin jubileumsmuggen är. en sån skulle jag också vilja ha!!! :)

    SvaraRadera
  3. Den är fantastiskt fin, men jag vet inte om jag kommer att våga börja använda den med risk för att ha sönder den...

    SvaraRadera