tisdag 2 oktober 2012

Dagisdag

Godmorgon hälsar jag och Lycke. Lugnet börjar lägga sig efter att vi fått iväg Axel till dagis. Tänk att han nästan alltid skall väckas de morgnar han skall till dagis. Han skall vara på dagis senast kl 9 för att hinna med på morgonsamlingen. Idag väcktes jag av Lycke kl. 8.30...  Axel hade i något skede kommit över i vår säng och sov så skönt under mitt täcke vid mina fötter. Men som tur är är han inne i en vill-helst-vara-på-dagis-varje-dag-period så han skuttade glatt ur sängen då jag väckte honom! Och så har jag ju det så lyxigt att min man kommer och skjutsar Axel till dagis så jag behöver inte klä på två barn och stressa ihjäl mig dagismorgnarna. 

Och så en bild på Lycke som nu börjar vara en hejare på att hålla i saker, och förstås smaka på dem också. 


Konstigt vad hon ser knubbig ut ur den här vinkeln, i verkligheten är hon väldigt "långsmal".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar