måndag 15 oktober 2012

Färgskalor

Idag då jag stod och vek ihop nytvättade barnkläder reflekterade jag över hur olika färgskalor det är på våra barns kläder. Då man först får en son och sedan en dotter upplever man skillnaden i klädväg som enorm. Jag tycker att det finns så mycket att välja mellan bland flickkläder. Och alla dessa färger. För visst blir det lätt så att pojkar har mörka färger på kläderna och flickorna rosa. 

Här en bild på Axels klädskåp. 
(Och nej, det är sällan så prydligt i skåpet)


Jämför med Lyckes nyvikta tvätt. Ganska stor skillnad eller hur?


Rosa kläder eller ej, men jag tror Lycke blir en pojkflicka i alla fall!


Ni får annars ha överseende med bildkvalitén på fotografierna i denna blogg. Det är sällan jag orkar släpa med kameran så de flesta kort tas med telefonen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar