måndag 1 oktober 2012

Hänt i helgen

Ännu en helg har passerat. En helg som var lite speciell på det sättet att jag var borta från familjen hela eftermiddagen på lördagen. Det kändes väldigt konstigt och väldigt avkopplande. Att inte behöva serva barnen på över 5 h! Axel fick kvalitetstid med sin pappa och farbror och åkte söderut och gick på marknad, besökte gammelmormor och åt hamburgare på ABC. Lycke fick vara hos momma och moffa. Och jag fick umgås med goa dagisföräldrar och dra in lite pengar till dagisföreningen. 


Vädret har ju inte varit det allra bästa så vi har mest hållit oss inomhus och värmt oss vid spisen. Igår var det lite bättre och jag och Lycke gick på långpromenad. Riktigt skönt var det att få andas lite höstluft. 


Ja, och så har vi ju modellerat! Mina (nästan obefintliga) konstkunskaper räckte till det här:


(för er som inte ser vad det föreställer kan jag berätta att det är en polkagrisstång, en orm, en boll/jordglob, en tärning och en gubbe i båt)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar