tisdag 16 oktober 2012

Tandagnisslan

Oj hohho. De två senaste dagarna har det varit en pärs att sköta lillasyster. Hon har ropat så otroligt mycket. Jag har märkt den senaste tiden att jag blivit så känslig för ljud. Jag blir galen då TV:n står på, folk talar, spisfläkten surrar, tvättmaskinen centrifugerar och barn ropar. Samtidigt. Men inte kan jag ju börja gå med peltor på heller, vad skulle grannarna säga? Och så skulle jag ju inte höra sånt jag behöver höra. Men skönt skulle det sannerligen vara att få vila öronen från allt stoj.

Hon har också sovit otroligt lite dagtid, nästan lika lite som vid kolikmardrömmen, bara små snuttar. Och så vaknat med ett skrik. Ätit lite har hon också gjort. Igår såg jag att det pickade fram lite blod nere i munnen på henne. Är det månne tänderna som kommer redan? Axel fick första vid fen månader, jag vid fyra. Pappan i huset väntade mycket, mycket längre på sin första. 

Det här moderna ordspråket passar mycket bra en dag som denna, "har man slagit yxan i båten får man ro som fan". Bara att bita ihop och hoppas på bättre dagar. 

6 kommentarer:

  1. Kämpa på! Hoppas ni har en bättre dag idag!

    SvaraRadera
  2. Åtminstone verkar det gå bättre att sova så kanske hon inte har så ont idag :)

    SvaraRadera
  3. Jag gick nog med öronpropparna i vissa dagar. :) Jag har tinnitus från förr och Noahs skrik gjorde det inte bättre. Ibland är det bara tvunget att behålla sitt psyke intakt på något vis. :)

    SvaraRadera
  4. Månne det beror på åldern ;) Jag har nämligen blivit likadan, högt ljud och nojs får mig att utveckla allvarliga allergier. Radion i bilen används numera väldigt sällan.
    Hoppas Lycke liten har en bättre morgondag!

    SvaraRadera
  5. Öronproppar ja! De syns ju inte, klart bättre alternativ än peltor!

    Jag tror nog tyvärr det beror på stigande ålder och minskningen av hörselceller...

    SvaraRadera
  6. Usch, vad jobbigt då de knärrar och gråter och man inte vet varför! Så har vi med Hannah också just nu... Det där med ljudkänsligheten känner jag igen. Blir så trött i skallen. Öronproppar borde ju va ett bra alternativ, för de tar ju bort det värsta, men ändå hör du ju det du behöver höra. Hoppas det reder upp sig med lillan!

    SvaraRadera