fredag 2 november 2012

Mångsysslaren

Det finns en sak som jag är expert på. Detta fenomen gör att det tar väääldigt lååång tid för mig att få något färdigt. Nyss hände det igen. Jag har ju ett väldigt stort behov av att planera och ställa till så att något senare skall löpa så smidigt som möjligt. Nåja, jag bestämde mig för att rada en brasa färdigt till kvällens mys. Det smular ju mycket skräp av veden på golvet då man lagar en brasa så jag tänkte att det är bäst att göra den innan jag dammsuger. Då jag hade den färdigt radad såg jag att tidningspappret var slut. Jag gick till köket för att hämta en ny tidning då ögonen faller på stekpannan med gårdagens broilersås som blev utflyttad ur kylen i samband med frukosten. Då jag lägger in pannan tillbaka i kylen ser jag några gamla yoghurtar som jag slänger. Jag hittar även en kopp med gammal gräddfilssås som kastas. Då ser jag hushållspappret och tycker jag att det börjar vara dags att putsa av rutan i spisen. Jag går och putsar rutan och kommer samtidigt på att det var länge sen jag tog ut askan ur spisen. Jag tar askan med mig till grovköket och kommer på att jag måste vika ihop tvätten i bastun tills bastugången i kväll. Jag viker lite tvätt, tröttnar och går tillbaka till vardagsrummet där luckan till spisen står öppen. Ja just ja, jag skulle ju hämta en tidning. Och så här håller det på...

7 kommentarer:

  1. Väldigt bekant! Sen då kvällen kommer finns 1000 ofärdiga projekt över hela huset och jag undrar alltid varför det är så. Men nu vet jag!

    SvaraRadera
  2. Samma här! Tur att man inte är ensam :)

    SvaraRadera
  3. Verkar vara ett problem för de flesta kvinnor :)

    SvaraRadera
  4. je tro hede som kallas ti kon jier fläir sakär åp samma gang :) ja e precis lik, å ibland kan man no var frustrera på se sjölv :)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att höra vi är många som gör sådär. Även jag hör till denna kategori. FÖr och nackdelar för mitt i allt har man gjort allt förutom det man började på med från början. Kanske ett kvinnodilemma :).

    SvaraRadera