torsdag 1 november 2012

Mobbo

Barnens morbror bor ju tyvärr ganska långt från oss. Vi träffas nästan bara på skolloven då han har ledigt och kommer hitåt. Axel har besökt honom på hans fina och mysiga ö tre gånger, jag två, gubben en, Lycke ingen gång. I vinter skulle det passa bra att åka dit då jag är mammaledig och gubben får "semester". Men vi är ännu i funderarstadiet hur vi skall göra med lillasyster som ju inte är världens lättsköttaste utanför hemmets väggar och inte tycker om att köra bil. Hon får eventuellt bo hos momma och moffa medan vi far på lite välbehövlig semester. Förra gången vi var dit passade vi på att göra en tripp över till Sverige också. Kanske man kunde köra en favorit i repris? 

Första mötet mellan mobbo och "Pi pi piii" maj 2008.


På kalas juli 2008.


Mobbo är ju milt sagt fotbollsentusiast och den här dräkten fick Axel innan han ens var född. Bilden har även publicerats i ett matchprogram i England.



Ett vrålåk kom till ettårspresent.


Den här bilden är från första gången Axel var till Åland och vi fick se skolan där mobbo jobbar. 


Förra sommaren var det massproduktion av fågelholkar på vår gård. 


Zombie-mobbo hemma på höstlov i år.




2 kommentarer:

  1. Det är så full rulle hela tiiiideeeen! Sista bilden är sjukt snygg, kunde spela huvudrollen i en skräckfilm om det behövdes :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blir lite mörkrädd av den bilden... Du minns väl att jag brukade bli rädd förr då jag var liten och du spärrade upp ögonen så där :)

      Radera