fredag 16 november 2012

War das eine nacht

Så lydde en rubrik till en text i en tyskbok någon gång under mina skolår. Natten som gått var kanske den värsta i Lyckes liv. Hon somnade 21-tiden för att vakna redan 23.30. Efter det känns det som att vi inte sovit alls. Hon har ätit många gånger och däremellan haft en sån oro i kroppen att hon inte kunnat ligga still och komma till ro. Det har sett ut som att hon velat krypa ur skinnet. Och precis som jag befarade var utslagen värre då vi tog morgon strax före 07. 



Idag har allergiblodprov tagits av henne. Hemskt att picka i så små armar. Hon gallskrek och visade alla sina röstresurser. Men jag vill ju tro att det var för att hon blev fasthållen och inte av själva picket. Nu är det bara att vänta ca 10 dagar på provsvaret. Idag reduceras morot från hennes kost. Vi börjar där. 

7 kommentarer:

  1. Nämen stackars lilla vännen! Inte konstigt att hon inte kan sova. Måste kännas hemskt för henne och för er. Styrkekram!

    SvaraRadera
  2. Men, stackars, stackars Lycke!!!!
    Detta ska väl ingen behöva gå igenom, allra minst en liten baby....
    Styrke kramar och hoppas verkligen att ni får svar snart vad hon är allergisk mot!
    /Michaela

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha :) Konstigt är att hon dagtid inte alls ser ut att må illa av utslagen, bara på natten. Men jag minns att då jag själv hade utslag så blev det alltid värre på kvällen då man var trött.

    SvaraRadera
  4. Kanske det är nåt tvätt- eller sköljmedel? Eller nåt material i sängkläderna?

    SvaraRadera
  5. Jag använder alltid bara sensitive medel. Ja, svårt att veta... Hon sover alltid på en fleecefilt som vi flyttar mellan sängarna.

    SvaraRadera
  6. stakkas liten :( hoppas ni får na svar så ni väijt va ni ska hald bort.. sköijt om er

    SvaraRadera
  7. Men usch vilka utslag :( Hoppas att ni får veta vad det beror på!

    SvaraRadera