måndag 3 december 2012

Lilla Johanna

Igår fick vi fira min yngsta kusin som nu hunnit fylla 20. Jag minns så väl då hon blev född. Vi skulle och hälsa på till BB i Kristinestad men de hade hunnit åka hem. Och jag blev så ledsen. Barnmorskorna tyckte så synd om mig då de såg min besvikna min så de hämtade en nyfödd bebis som jag fick hålla en stund. 

Otaliga är de timmar som jag spenderat med lilla Johanna då hon var liten. Eftersom de bodde i samma hus som min mormor blev det att vara där ofta. Här en bild på en snygg nypermanentad 11-åring och en liten sötis. 


Nu har som sagt 20 år gått. Men Johanna kommer nog alltid att få heta lilla Johanna. En sak som hon är extremt skicklig på är att baka tårtor. Igår fick vi smaka på denna vackra kreation. Axel hade svårt att hålla fingrarna i styr. 


2 kommentarer:

  1. Snygg frilla! Kanske det blir en permanent nu lagom till jul för att minnas gamla tider? Pi pi piii, det är en hand som pillrar på tårtan!!

    SvaraRadera
  2. Nej, nej. Nu är det bara plattång som gäller :)

    SvaraRadera