fredag 12 april 2013

Den lustiga förbannelsen

Igår tänkte jag mig inte för och berättade för en vän hur bra Lycke sover nu. Därför bestämde hon att det var morgon 00.30 inatt. Hon kom då över i vår säng och har pratat, ropat, svängt sig, klättrat, rivit mig i håret och knipit mig i näsan efter det. Ett tag var jag så trött och rädd att somna så för att minska risken att hon skulle trilla i golvet fick hon gå ner på golvet en stund. Då hon kom upp igen somnade hon faktiskt, men då var det redan morgon och så vaknade hon då Axel kom in i sovrummet. Ljuvliga småbarnstid! 

Men idag har vi inte tid att vara trötta. Min älskade pappa och barnens moffa fyller år idag. Vi skall fixa present, tårta och städa lite. Och ikväll skall vi ut och äta på restaurang. Grattis lilla pappsen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar