fredag 19 april 2013

Sandmannen

Nu kan även jag ställa mig till den stora skaran som läst Sandmannen. Oj, oj, oj säger jag bara. Detta författarpar är verkligen något i särklass när det gäller att trollbinda sina läsare. Man kan inte sluta läsa då man väl börjat. Jag hade ca 200 sidor kvar igår då jag gick och lade mig i sängen och fortsatte läsa. Men tame fanken det gick att sluta. Slutet av boken var som en riktig rysare till skräckfilm, ibland hade jag lust att blunda eller hoppa över några rader av vad det var hemsk och spännande, men ändå kunde jag inte. En kombination av mig, en psykopat och nattläsning är inte bra. Ännu kl 02 var jag vaken och trodde att Jurek Walter lurade kring hörnet. Då jag var upp till WC tyckte jag han gick på vägen utanför...

Liksom de andra böckerna i denna serie slutade boken mitt i en handling och ännu en gång får man gå och vänta på fortsättningen.

5 kommentarer:

  1. Nej fy, låter som nåt jag borde läsa ;-) Är det ngn bok före man behöver läsa också ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du inte läst nån av Kepler är jag lite avundsjuk på dej. I så fall har du 4 böcker att läsa! Hypnositören, Paganinikontraktet, Eldvittnet och så Sandmannen då. Läs dem i rätt ordning så hänger du bättre med. Njut!

      Radera
  2. Sådär kände jag det också då jag läst Sandmannen. Och Jurek Valter fanns i huset flera kvällar och nätter efteråt...

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset!
    Böckerna hemklickade ;)

    SvaraRadera