onsdag 17 april 2013

Sagt av Axel Vol. 2

Axel hittar en låda i ett skåp och plockar ut ett kretskort och en datorfläkt. Han sitter och pillar på kretskortet då jag upplyser honom om att han inte får peta på det, bara titta. Till svar får jag "man måst hav åp spinalhandskan om man ska rör a, å ja får rör a tå ja a vari lika stor som papp" (man måste använda spinalhandskar då man skall röra det, då jag blir lika stor som pappa får jag röra det)

Varje gång jag har tagit fram kött ur frysen och det ligger och tinar på bänken vill Axel peta på det. Och varje gång säger jag att han inte ska röra, att det är rått kött. Han tycker det låter så roligt och tror förstås att det är råttkött och så frågar han "men je råttsvansan i a å?" (är det råttsvansar i det också)

"Mami, ja vill lyydes på Skal Banan" (Mamma, jag vill lyssna på Sean Banan)



1 kommentar: